Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie

30 Ekim 2007 Salı

Geçen hafta


Bir hafta olmuş yazmayalı, geçen hafta eşim Mardin' e kardeşinin düğünü için gitti, annem ve kız kardeşim de beni ve Elif' i yalnız bırakmadılar sağ olsunlar. Üç kuşak birlikte gezdik, güldük, hoş vakit geçirdik. Dün akşam eşim döndü, bugün de annemler evlerine döndü, haliyle bir yanımız buruk kaldık. Şimdi ev nasıl sessiz ve boş. Ne zor gidenin ardında kalmak, önce eşim gidince bir süre toparlanamamıştım, şimdi de onların yokluğu. ( acaba üzdük mü onları?) Onlar olmasa, gezip tozmasak hala gözüm kapıda bekliyor olurdum. Şimdi akşam olsada annemin kardeşimin çıkıp gittiği o kapıdan eşim gelse diye bekliyorum.
Bu arada Elif' de ufak çaplı değişimler var. Minik meleğim bir ara geliyor bir huysuzlaşıyor bir huysuzlaşıyor o öyle huysuzlaşınca annemler de kaçacak delik aradılar. Galiba Elif benimle yalnız kalmaya çok alıştı. İnşallah huy edinmeden üzerinden atar. Birde annem benim 1 saatlik alışveriş kaçamağımda Elif' i emziğe alıştırmış, eve bir geldim Elif' in ağzında emzik cuk cuk emiyor. Hem iyi oldu hemde... korkuyorum. Elif doğmadan önce araştırmaya başlamıştım acaba vermeli mi , vermemeli mi? diye. Elif' i en az 1 sene emzirmek istiyorum acaba emzik etkiler mi hala kesin bir bilgi bulamadım. (Verilebilir çünkü bebek parmak emme gibi olumsuz davranışları kazanmaz, emzik yaşı bittiğinde rahat edilir, verilmemeli çünkü anne sütü alım süresini azaltabiliyor, bunlar ilk aklıma gelen bilgiler şimdi gelde karar ver.) Hafta sonu doktora gidecez (inş...) o zaman birde doktorumuzun fikrini alacam. Bu zamana kadar sorma gereği duymamıştım çünkü vermiyordum. Şimdi hafta sonuna kadar idare edecez.

1 yorum:

güz dedi ki...

Canım tesadüfen blogunu buldum bu yazına yorum yapmadan edemedim.
Çevremdekiler bebeğine emzik verme derken ben vermek taraftarıydım çümkü beni emzik gibi kullanıyordu :) Kırkı çıkana kadar dört saat kesintisiz memede kaldığını biliyorum. Bana da yazık dedim ve verdim ağzına emziği :) Ama kontrollü yani şöyle sadece uzyuduğu zamanlar verdim memeyi. Gögsümde uyur uyumaz çekip memeyi veriyordum. Şimdi dokuzuncu ayımızın içindeyiz gündüz hiç emzik kullanmıyoruz. Gece uyurken bir süre kullanıyor sonra atıyor ağzından. İki yaşını geçmediği sürece sorun olmaz diyorlar. Ama ben beş yaşına kadar yalancı emzik emmişim son emziğimi hayal meyal hatırlıyorum bile :)) Ve dişlerim tabiri caiz ise inci gibidir hiç bir sıkıntı yaşamadım.

Çok konuştum :) Bebişine sağlılar diliyorum Güle güle iyi günlerde büyüt