Lilypie Third Birthday tickers
Lilypie

17 Nisan 2008 Perşembe

Küçük kızlara yada büyümeyen annelere


Bu anne kız çay setini görünce tam Elif ve benlik olduğunu düşündüm ama malesef çok geç kalmışız, satılmış bile...çok üzgünüm,çoookk...
Ben zaten büyümeyen bir çocuk. Hala gözüm oyuncaklarda ne zaman bir oyuncakçının önünden geçsem iç sesim hadi girelim diyor. Dış sesim yeter artık abartma almadan bişey çıkmazsın diyor.
İç ve dış ses arasında durmadan boğuşup duruyorum.
Aslında hep içimde küçük bir kızın annesi olmaya hazırlık yapan küçük bir anne varmış.
Kaç kişi 22 yaşında vizelere çalışırken kafa dağıtmak için çocuk kitabı okurdu. Ben okudum ve hep bir gün kızıma okuyacağım günü hayal ettim. Yeri gelmişken eğer sizde geleceğe yatırım yapmak isterseniz bir iki kitap önerim olacak.
İlki çocukların hayal güçlerini geliştirecek birçok ülke' de Çocuk kitabı dalında ödül almış ve 20' den fazla dile çevrilmiş olan Bitmeyecek öykü. Benim okuduğum günden beri baş ucumda. Yazarı Michael Ende. İkincisi ise Momo yazarı yine Michael Ende.
Aslında benim bu kitapla tanışmam da çok enteresan oldu. Çanakkale' nin eski kitapçılarından biri olan Orka kitabevi' ne girdiğim o gün aklımda hiçbir kitap yoktu. İçimden roman v.s hiçbir şey okumak gelmiyordu ama biliyordum ki beni zorlayacak olan vize dönemini en iyi kitap okuyarak atlatabilirdim çünkü kitap okumak beni rahatlatan tek şey ( şimdilerde el işi yapmak olduğu gibi). Herneyse kitapçıdan bana yardımcı olmasını istedim. Kitapçı bir kaç adım ilerleyerek Michael Ende İçin oluşturduğu özel bölümden bahsettiğim ilk kitabı çıkardı .Ve ben hiç tereddütsüz o gün o kitabı aldım. Aldığım kitapların ön sayfasına genelde tarih atarım kitap bittikten sonra fark ettim ki o gün 23 Nisan mış. Meğer ben hiç fark etmeden içimdeki küçük kıza bir 23 Nisan hediyesi almışım.
Çocukları sevindirmek gerçekten çok kolaydır ve onları mutlu ettiğinizde size yaşattıkları mutluluk da hiçbir şeyin yaşatamayacağı kadar büyüktür. Mutluluktan parlayan küçücük gözler ve heyecanla pakete saldıran minik eller.
Şimdi küçük bir çocuk olsaydım en çok ne isterim biliyor musunuz? Yukarda ki çay setiniiii...
Eğer el yapımı, butik bir hediye ise ardığınız bence şurayı bir ziyaret edin derim.

1 yorum:

Hamarat Anne dedi ki...

İnanamazsın,gözlerim doldu okurken.. O kadar güzel anlatmıssın ki. Ayrıca Cok tesekkur ederim sayfanda yer verdiğin için.

Ben de bu kitapları not ediyorum ,inş. ilk fırsatta alacagım.
Sevgiler...